MultiFiber - Antwoorden op vragen


MultiFiber - Antwoorden op vragen

Bent u klaar voor de toekomst  --  scoor nu met glasvezel van MultiFiber

[C. Knook, ambassadeur]

  1. Op welk publiek richt u zich bij voorkeur?
    We richten ons vooral op jonge gezinnen met kinderen en 50+.

  2. Welk modem / router wordt ingezet (datasheet)?
    We gebruiken een Fritzbox 5490, met directe glasvezelaansluiting.

  3. Is een eigen router keuze mogelijk / Is de firmware ervan vervangbaar (open / op eigen risiko)?
    Een eigen router is mogelijk bij een internet only pakket, bij een alles-in-een pakket adviseren wij onze router te gebruiken omdat daar de televisie overheen loopt. De firmware staat open en als iemand technisch aangelegd is kunnen en mogen ze het vervangen, op eigen risico en zonder onze technische ondersteuning.

  4. Wat kan er op aangesloten worden?
    Alles kan aangesloten worden, er zijn 4 UTP poorten, als er meerdere apparaten in huis zijn die aangesloten moeten worden kunnen ze er een switch tussen zetten.

  5. Is (bestaande) coax naar de (huiskamer) TV mogelijk of dient deze kabel vervangen te worden door een UTP kabel?
    Bij MultiFiber werken we alleen met UTP kabel, de coax kabel zal dan ook vervangen moeten worden.

  6. Wat biedt u bij aanleg aan support / hulp ("monteur")?
    Onze monteur sluit de televisies en eventuele vaste computer aan, hij trekt hiervoor ook de UTP kabel als die er nog niet ligt. Natuurlijk sluit de monteur ook het modem aan op het glasvezelkastje wat bij de mensen in huis binnen komt.

  7. Wat zijn de verschillende pakket mogelijkheden en kosten?
    We hebben drie alles-in-een pakketten die elk met een staffel van €10,- omhoog gaan. Ons instappakket begint op €54.95
    Hier onze nieuwe folder, waarin onze nieuwe tv pakketten staan. Deze zijn op onze website nog niet aangepast omdat onze huidige klanten nog niet weten dat het aanbod gaat veranderen. Het pakket zoals we het nu gaan aanbieden in Mook & Middelaar is dus nieuw.
    Onze internet only pakketten beginnen bij 500mbit en kost €44,95, 800mbit kost 49,95.

  8. Wat zijn de digitaal / interactief (aantal) mogelijkheden?
    We hebben alleen interactieve diensten, Begin gemist, programma gemist en Pauze tv zit standaard in onze alles-in-een pakketten. Het opnemen kan men kiezen in ons instap alles-in-een pakket, bij de rest van de alles-in-een pakketten zit het er standaard in.

  9. Zijn er acties?
    ''onze monteur is gratis''
    '' Bij keuze voor het alles-in-een gemiddeld 500 pakket, 1 jaar een gratis tv pakket naar keuze*.
    * keuze uit: Duits pakket, Kennis en Lifestyle of Kids en Muziek.

  10. Wat is uw zenderbeleid, o.a. v.w.b. de lokale omroepen (hier bijv. GL8)? Heeft u een eigen keuze?
    Bij MultiFiber beheren we ons eigen televisie platform, en hebben hier dus een eigen keuze in. Momenteel hebben we nog geen GL8, stel dat er heel veel mensen/toekomstige klanten bij ons vragen of we een bepaalde zender willen toevoegen zullen we hier zeker naar kijken. Mochten het maar één of twee mensen zijn dan lukt het gewoon niet.

  11. Ondersteund u TV kijken via de tablet / laptop (Mac / Windows), hoe uitgebreid, wat is uw beleid?
    We zijn bezig met het ontwikkelen van een nieuwe tv app, hierop zal men ook via de telefoon en tablet kunnen kijken, niet elke zender heeft hiervoor nog de rechten afgegeven. Het zal er op neer komen dat niet alle zenders uit het basis pakket te zien zijn in de app. Welke dat precies zijn kan ik momenteel nog geen pijl op trekken aangezien we hier nog mee bezig zijn.

  12. Opnemen (in de cloud): hoeveel uur en hoelang? Zijn er meerdere profielen mogelijk, bijvoorbeeld als op 1 adres er meerdere zelfstandigen (in)wonen met eigen opname keuzes?
    Opnemen kan op 12 zenders tegelijk en tot 200 uur, het blijft een jaar bewaard.
    Op één huisnummer kan één profiel aan gemaakt worden, meerdere inwonenden zullen dus elkaars opnames kunnen zien. (In zo'n geval zou ik zelf adviseren naar een zakelijk provider te gaan, daar zijn meerdere mogelijkheden).

  13. Wanneer is uw servicedesk bereikbaar (week / weekend)?
    De service desk is open van ma t/m vrij van 09:00 tot 17:00. Naarmate we groeien groeien de openingstijden met ons mee, denk aan 09:00 tot 20:30 en zaterdagochtend.

  14. Ondersteund u zakelijke klanten en op welke manier?
    We ondersteunen onze zakelijke klanten op dezelfde manier als onze particuliere klanten. We zijn een particuliere provider, de zakelijke klanten die we hebben zijn vaak klein zakelijk denk aan zzp'ers of een klein bedrijf aan huis wat niet draait in het weekend. Grote bedrijven wijzen we door naar Weserve, die hebben meerdere mogelijkheden en een 24/7 helpdesk.

  15. Ondersteund u / staat u open voor een lokale (tech) club en hoe gaat u met nieuwe ontwikkelingen om (bijv. testpanel)?
    Nieuwe ontwikkelingen houden we altijd in de gaten. We maken al gebruik van een testpanel.

  16. Wie is een (commercieel/technisch) contactpersoon voor onze gemeente (Mook en Middelaar)?
    Commerciële contactpersonen voor Mook & Middelaar: Gert-Jan Harbers en Sanne van der Kolk.
    Technische vragen gaan via onze servicedesk.