Tweak - Antwoorden op vragen


Tweak - Antwoord op vragen

Tweak, baas over eigen bits

[C. Knook, ambassadeur]

  1. Op welk publiek richt u zich bij voorkeur?
    Consumenten

  2. Welk modem / router wordt ingezet (datasheet)?
    Bij Internet Only wordt er een mediaconverter geleverd en kan klant een eigen modem/router aansluiten. De verbinding komt Untagged binnen en kent geen VLAN configuratie.

    Bij Internet en Bellen en Internet en Canal Digitaal wordt de Fritzbox 5490 geleverd. https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-5490/

  3. Is een eigen router keuze mogelijk / Is de firmware ervan vervangbaar (open / op eigen risiko)?
    Ja, dit is bij al onze abonnementsvormen mogelijk. Zoals de slogan al aangeeft is de klant baas over eigen bits. Dit is dan ook hoe de hardware ingevuld wordt door de klant. Echter ondersteunen wij enkel onze eigen apparatuur en is eigen apparatuur dus geheel op eigen risico.

  4. Wat kan er op aangesloten worden?
    In de basis alle routers met een UTP input bij Internet Only. Hierbij zorgt de mediaconverter ervoor dat er een UTP mogelijkheid is. Het glasvezelmodem geleverd door de lijnleverancier beschikt over een glasvezel patch optic kabel, deze gaat in routers zoals onze Fritzbox.

  5. Is (bestaande) coax naar de (huiskamer) TV mogelijk of dient deze kabel vervangen te worden door een UTP kabel?
    Deze dient vervangen te worden, coax komt op geen enkele manier voor in ons netwerk en is dus ook niet mogelijk. Alle bekabeling is middels UTP cat 5e (of hoger).

  6. Wat biedt u bij aanleg aan support / hulp ("monteur")?
    Jazeker, de basisinstallatie is enkel de plaatsing van de router/mediaconverter en eventueel achterlaten van televisie ontvangers voor doe-het-zelf installaties. De volledige installatie welke €50,- bedraagt zorgt voor de aansluiting van 2 apparaten en het trekken van 2 x 20 meter kabel. Zie hier meer informatie omtrent onze wijze van oplevering: https://www.tweak.nl/glasvezel/monteurs.html.

  7. Wat zijn de verschillende pakket mogelijkheden en kosten?
    Dat kunt u het beste hier vinden: https://www.tweak.nl/glasvezel/productoverzicht.html
    Daar staan de verschillen in het tabel uitgelegd. Wanneer u iets omlaag scrollt ziet u deze.

  8. Wat zijn de digitaal / interactief (aantal) mogelijkheden?
    Wij leveren televisie via Canal Digitaal. Hier vindt u alle mogelijkheden omtrent televisie: https://www.tweak.nl/tv/canal-digitaal-tv-via-internet.html.

  9. Zijn er acties?
    De actie welke altijd van toepassing is is de volgende: https://www.tweak.nl/vriendenactie.html
    Echter gelden hier wel strikte voorwaarden, deze vindt u tevens via dezelfde link.

    Wegens prijswijzigingen in et verleden is er nog de mogelijkheid om gebruik te maken van goedkope jaarbetalingen. Hiervoor dient men voor 1 mei een aanmelding bij ons in te dienen en te bevestigen. Deze prijzen zijn hier ook te vinden: https://www.tweak.nl/glasvezel/productoverzicht.html.

  10. Wat is uw zenderbeleid, o.a. v.w.b. de lokale omroepen (hier bijv. GL8)? Heeft u een eigen keuze?
    Hier treft u onze zenderlijst: https://www.tweak.nl/wp-content/uploads/2019/01/Zenderlijst-HD-v3.pdf.

  11. Ondersteund u TV kijken via de tablet / laptop (Mac / Windows), hoe uitgebreid, wat is uw beleid?
    Ja, er is een Canal DIgitaal app welke mogelijk is voor Smart TV's, tablets, telefoons en webbrowsers op Mac en Windows. Per abonnement kunnen er 5 apparaten actief gebruikt worden. De accounts werken ook buitenshuis en in het buitenland. Op deze pagina staat dit ook verder toegelicht: https://www.tweak.nl/tv/canal-digitaal-tv-via-internet.html.

  12. Opnemen (in de cloud): hoeveel uur en hoelang? Zijn er meerdere profielen mogelijk, bijvoorbeeld als op 1 adres er meerdere zelfstandigen (in)wonen met eigen opname keuzes?
    Er is 200 uur opname mogelijk, dit gaat in de cloud en is te bekijken op alle televisieontvangers. Er zijn maximaal 5 ontvangers mogelijk per abonnement. Er is 1 profiel, echter kunnen opnames op verschillende ontvangers tegelijk bekeken worden.

  13. Wanneer is uw servicedesk bereikbaar (week / weekend)?
    Maandag t/m vrijdag per mail en telefonisch van 9:00 tot 21:00.
    Zaterdag en zondag per mail en telefonisch van 12:00 tot 20:00.
    Zie hier een helder overzicht van openingstijden.
    https://www.tweak.nl/contact.html.

  14. Ondersteund u zakelijke klanten en op welke manier?
    Al onze abonnementen zijn op basis van een consumenten verbinding. De algemene voorwaarden zijn conform consumenten gedrag. Echter zijn zakelijke rekeningnummers en/of zakelijke titel voor facturen wel mogelijk.

  15. Ondersteund u / staat u open voor een lokale (tech) club en hoe gaat u met nieuwe ontwikkelingen om (bijv. testpanel)?
    U hebt nu contact met onze servicedesk, dit zijn vragen welke wij niet kunnen beantwoorden. Deze vraag kunt u het beste stellen aan ons contactpersoon voor de informatieavonden in deze regio.

  16. Wie is een (commercieel/technisch) contactpersoon voor onze gemeente (Mook en Middelaar)?
    Naast contact via onze website met het Tweak team, is er ook contact mogelijk met onze overkoepelende organisatie Cambrium.