Glasvezel update 19 mei 2019
Limburg Glasvezel en de providers zijn redelijk tevreden: de inschrijfavonden en de extra initiatieven door de ambassadeurs worden reeds goed bezocht en dat resulteert in inschrijvingen. We zijn er nog niet: die 30% lijkt haalbaar, maar 'de massa' moet nog wel komen. Vergelijkbaar met andere gemeentes gaat het hier niet slecht.
Begin juni volgt er een indicatie over 'hoe de inschrijvingen gaan'.
Voor de agenda: kijk hier.
Glasvezel groep pagina's
Hier op maasburen is de Glasvezelgroep opnieuw ingedeeld om daarmee de providers beter vindbaar te maken.
Tevens zijn er video's toegevoegd:
- over hoe het aangelegd wordt en wat glasvezel is: kijk bij info - Overzicht en uitleg.
- bij diverse providers is een video pagina toegevoegd: Fiber - TriNed - Tweak .
Het grote excel document waarin alle providers vergeleken worden en je/u kunt zien welke TV & Radio zenders ze allemaal wel en niet hebben staat ook op de info - Overzicht en uitleg pagina.
Een veel gehoorde vraag is: wat met mijn huidige E-mail adres van Ziggo of KPN? Hier staat een uitleg daarover.
Ziggo laat van zich horen en voert ook campagne
Het is niet vreemd dat Ziggo (en de anderen) ook van zich laten horen en mogelijk u benaderen en met een busje in de gemeente staan. Wat ze ook aangeven: koper en dus ook coax is technisch niet in staat de groeiende internet behoefte aan te kunnen. Op veel plekken in de gemeente wordt reeds ervaren dat het internet traag is en zelfs dat het TV-beeld blokkerig kan zijn of interactieve diensten niet goed werken. Uiteraard kan dit ook aan de situatie in huis liggen, maar koper heeft zijn grenzen en zeker als u daar met meerdere buren op zit.
Ziggo en KPN zijn de eerste 10 jaar niet van plan om in onze gemeente glasvezel tot in je/uw huis aan te leggen: de 'last mile'. Natuurlijk hebben ze ook glasvezel, maar zolang die last mile nog van koper is heb je daar nog niet veel aan.
Deze mogelijkheid - in onze gemeente, dus daar waar je woont / werkt, geeft je NU de mogelijkheid gratis en tegen gelijkwaardig tarief als Ziggo / KPN (en anderen) een veel betere internet, TV en telefoon verbinding te krijgen, lees ook: de 5 redenen van Hanneke.
Het is overigens niet verkeerd om nu voor maximaal één jaar bij Ziggo / KPN nog op een mooi aanbod in te gaan. De glasvezel providers helpen bij het overstappen en laten dit op elkaar aansluiten. Het kan geen kwaad je/uw huidige Ziggo / KPN einddatum bij de glasvezel provider reeds kenbaar te maken, mocht je/u daar nog een jaar aan vast zitten.
Activatiekosten €450,- (later)
Door nu (voor 30 juni) een abonnement bij één van de zes providers af te sluiten, wat pas in gaat als de aansluiting (volgend jaar) bij je/u opgeleverd wordt, voorkomt u de €450,- activatie kosten en help je/u mee om de 30% te halen, zodat het aangelegd gaat worden..
- deze activatie neem je/u bij een verhuizing mee als je/u op het nieuwe adres ook glasvezel (van deze providers) hebt.
- deze activatie blijft gelden voor de nieuwe bewoners van het adres: zij hoeven dan ook geen activatie te betalen, dus (zeer) interessant bij verkoop. Zeker ook als u reeds 'op leeftijd' bent.
Schrijf je/u in via (één van de) partners JK-ICT/Glasvezel, dan steunt u tevens deze partij en heb je/u óók een lokaal aanspreekpunt voor service en bij problemen. Zij kunnen zich dan (ook) sterk maken bij de provider, waar je ook rechtstreeks terecht kunt.
Tip: maak een foto van je/uw inschrijf formulier (op een inschrijfavond).
Mocht je/u nu negatieve berichten over een provider lezen: besef dat zij er alles aan doen om dat te verbeteren, deze ook een groei doormaken en ook Ziggo / KPN zo'n tijd gehad heeft. Hierbij duurt het nog een jaar voordat ze gaan leveren, daarin worden ook zij weer een jaar meer volwassen.
Een slimme inwoner is - met glasvezel - op de toekomst voorbereid!