De Maaslijn is de spoorlijn van Nijmegen naar Roermond en vice versa. Op de Maaslijn rijden naast enkele goederentreinen, stoptreinen. In de dienstregeling kost overstappen op andere treinen in Nijmegen, Venlo en Roermond veel wachttijd.
De Maaslijn moet beter en daar gaat ProRail hard aan werken. Eind 2024 rijden er elektrische treinen, zijn er minder vertragingen en vinden er aanpassingen plaats op verschillende stations. Dat is goed nieuws voor de duizenden reizigers die dagelijks tussen Nijmegen en Roermond de spoorlijn nemen. Schonere treinen betekent minder uitstoot en zo wordt de Maaslijn ook het echte milieuvriendelijke alternatief voor de file.
Maar voor het beter wordt, moeten we eerst samen door de werkzaamheden en de hinder. ProRail vraagt van reizigers, omwonenden en ondernemers begrip want dat wordt doorbijten.
Uw input is zeer welkom
Het is enige tijd stil geweest rondom het project ‘Opwaardering Maaslijn’. Intern is ProRail met de projectpartners Provincie Limburg en IenW druk bezig met het project en met het opstellen van het Ontwerp Provinciaal Inpassingsplan (OPIP).
Dorpsraad Molenhoek is gevraagd te inventariseren welke vragen, zorgen en aandachtspunten er leven in de omgeving. De dorpsraad zal die bundelen en doorgeven aan ProRail zodat zij de gelegenheid hebben om deze punten eventueel te verwerken in hun plan.
Help mee dat de Maaslijn een fijne verbinding wordt naar uw woon- werk of studieplek. Mail uw vragen en aandachtspunten vóór 12 september naar .
Meer over de Maaslijn vindt u op de speciale website van ProRail.
[ foto: Barry Rooijakkers ]
__________