Nu de eerste opleveringen zijn gerealiseerd van het grote glasvezelproject in onze gemeente , verneem ik graag (per mail) je ervaringen.
Er zijn vele partijen betrokken bij de introductie t/m de feitelijke aanleg van de vezel vanaf de wijkcentrale , door de straten , je tuin naar de aansluiting in je huis.
Veelal is er in huis ook een aanpassing nodig cq is het zinnig om het ook te verbeteren. Meestal tenminste de kabel naar de TV in de woonkamer: een internet (UTP) kabel in plaats van de (Ziggo) coax kabel.
Vergeet niet dat Ziggo (en de 'KPNs') de kabels al heel lang hebben liggen en de afgelopen jaren 'de tijd' hebben gehad om het verder te perfectioneren, ook hun support. Dat hebben ze nu (wel) voor op de glasvezel (partijen).
Glasvezel is hier een nieuw netwerk en dat zal niet 100% in 1-keer meteen meteen goed gaan (zoals (eerder) ook bij Ziggo en de 'KPNs' niet), dan nog in een COVID-19 / Corona tijd, dus enig begrip mag er zijn, maar de betreffende partij zal zijn/haar best (behoren te) doen om het in order te maken.
Om hier inzicht in te krijgen hierbij een oproep om (ook de goede) ervaringen (ook) bij mij te melden. Als onafhankelijk ambassadeur (vrijwilliger) verneem ik die graag voor een overzicht in onze gemeente. Waar mogelijk kan ik eventueel steun bieden cq meedenken.
Graag (eerste contact) enkel per email: .
Glasvezel is reeds vanaf heden, door meer thuis(werk) en zoom-en, etc, kwa techniek een beter alternatief voor koper en coax en je hebt nu het voordeel dat je de minimale €450,- aanleg kosten hebt bespaard: een goede werking hoort daar ook bij.
--
Cas Knook (Mede bewoner Molenhoek, vrijwillig ambassadeur Glasvezel)
(Ik heb reacties hieronder uit gezet om de Ziggo / 'KPNs' niet mee te laten lezen ;).)